Probabil ati auzit si voi de politica usilor deschise. Este o metoda de business care spune ca “usile managerilor trebuie sa fie in permanenta deschise”. Care este ratiunea care sta in spatele acestei strategii? Este vorba despre o comunicare libera intre manager si membrii departamentului si care, conform specialistilor in domeniu, are rolul de a crea o cultura organizationala bazata pe incredere si reciprocitate. Exista mai multe avantaje pe care le are o astfel de politica de management:
Usi deschise pentru o informatie rapida
Daca esti manager si obisnuiesti sa stai “incuiat” in biroul tau pentru ca mai apoi sa te plangi ca informatia nu a ajuns la tine la timp, atunci ar trebuie sa regandesti felul in care actionezi (sau nu actionezi) fata de subordonatii tai. Usile inschise le dau impresia angajatilor ca deranjeaza, asa ca prefera de multe ori sa se descurce singuri, evitand sa apeleze la tine.
Usi deschise pentru relatii mai apropiate
Vrei sa fii un simplu manager, care doar isi faca norma de 8 ore, sau un adevarat lider pentru angajatii tai? Usile deschise la birou incurajeaza interactiunea, fac atmosfera de la birou sa fie mai destinsa, creeaza legaturi frumoase intre oameni. Subordonatii nu se tem de tine, spun tot ce le trece prin minte si nu au impresia ca sunt “captivi” intr-o corporatie fara suflet.
Usi deschise pentru cunoasterea afacerii tale
Cei care aplica politica usilor deschise sunt mai aproape de ceea ce se intampla cu adevarat in business-ul lor, afla insight-urile de care au nevoie pentru a face modificarile necesare in ceea ce priveste strategia de management. Motivatia si personalitatea sunt foarte importante in construirea unei afaceri, asa ca sa fii cat mai aproape de angajatii tai este vital.
Exista cazuri, intr-adevar, cand aceasta politica a usilor deschise nu poate fi aplicata. Sedintele, momentele in care ai nevoie de liniste pentru a finaliza un proiect important sau discutiile cu clientii, care trebuie sa fie confidentiale. In restul timpului, usile deschise sunt calea catre o comunicare de business moderna si eficienta.